Road Map
Valmenna Verkossa
Verkkokurssin tai verkkovalmennuksen tekeminen koostuu monesta vaiheesta.
Miten valmennat verkossa
Valmennus liiketoimintana ja strategia toiminnan pohjana. Millaisen strategian valitset? 10 virhettä, joita kannattaa välttää, kun aloittaa verkkoliiketoiminnnan. Valmennuksen metodi. Miten valmennnusliiketoiminta rakennetaan.
Sinä valmentajana. Vaikuttaminen, miten sinusta tulee vaikuttaja. Miten luot brändin. Kestääkö oma motivaatio ja miten motivoit ja innostat asiakkaitasi.
Miten sanoitat kilpailutekijäsi
Suunnittelu: Ilman muuta aloitetaan suunnittelusta. Mieti tarkkaan, mitä aiheita haluat käsitellä ja minkä on se lopputulos, jonka asiakkaasi saavuttaa. Mitä sinä haluat tehdä?
Miten luot hyvä verkkokurssin
Miten aloitetaan ja miten valmennetaan verkon kautta suunnitelmallisesti ja millaisia kokonaisuuksia kannattaa rakentaa. Millaisia kursseja kannattaa rakentaa. Muista kommunikaatio ja vuorovaikutus.
Määrittele myös kohdeyleisösi ja heidän tarpeensa: Tässä toinen todellinen ydinkohta. Aivan alusta lähtien sinun on tiedettävä kenelle myyt kurssin, kuka sitä eniten tarvitsee. Pidä asiakasryhmäsi riittävän kapeana. Muista, että jos myyt kaikille - et myy kenellekään!
Sisällön suunnittelu
Sisällön tuottaminen: Kurssien rakenne, kesto ja kurssikokonaisuudet. Markkinoinnin ja myynnin kannalta hyvä sisältö on oleellista. Tee sisältöjä, jotka vastaavat asiakkaasi hyötyjä. Tee monipuolisesti erilaista materiaalia kuten tekstit, videoita, kuvia tai äänitteitä. Miten somea hyödynnetään sisällön levittämisessä.
Verkkokurssialustat
Alustan valinta: Ei ole ihan sama, minne kurssisi laitat myyntiin. Ensin sinun on tiedettävä mitä tarvitset ja sitten voit aloittaa alustojen vertailun. Valitse sopiva verkkokoulutusalusta tai oppimisalusta, jolla voit jakaa materiaalit, lisätä tehtäviä ja seurata opiskelijoiden edistymistä.
Hinnoittelu
Hinnoittelun myytit, hinnoittelun virheet ja oma tapa hinnoitella kurssit.
Miten rakennat myyntisivun
Verkkokurssin tai valmennuksen julkaiseminen: Julkaise materiaalit oppimisalustalla ja varmista, että ne ovat toimivat ja helposti saatavilla. Myyntisivun rakentaminen.
Miten myyt valmennukset
Myynti ja markkinointi: Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu. Kun kurssi on valmis myytäväksi, todellinen työsi alkaa. Ensin testataan ilmaisella sisällöllä kiinnostusta, sitten myydään kurssi ja sitten kurssi tehdään valmiiksi. Opit markkinointi- ja myyntimallin ja miten rytmittää tekemistä. Videot, blogi, podcast ja sähköposti myynnin pohjana. Some tukemassa sisällön levittämistä.
Kehittäminen
Opiskelijoiden seuraaminen: Kehitä itsellesi toimintamalli heti alusta, miten seuraat opiskelijoiden edistymistä ja vastaa heidän kysymyksiinsä tai anna heille palautetta.
Palaute ja arviointi: Kerää palautetta kurssin tai valmennuksen onnistumisesta ja analysoi sitä. Käytä palautetta parantaaksesi tulevia kursseja.